reklama

Ako som sa za jeden deň otočil o 359°

Je šesť hodín ráno, 25. mája a ja vstávam do slnečného dňa. Síce slnko ešte nevyšlo, ale teplé lúče akéhosi zvláštneho pocitu ma ťahali do Bratislavy. Začal som sa teda baliť. Ako prvý som zbalil notebook, potom oblečenie, no a samozrejme nejaké to jedlo na cestu. Tu už mi volala Lucka, ktorá sa na cestu do Bratislavy vybrala so mnou. Dobrodrúžstvo sa začína.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je osem nula nula, sme pripravení vyraziť na TEDx Bratislava 2012

Spolu s Luckou vidíme ako sa z diaľky blíži starý autobus a len s úsmevom si hovoríme: ,,To hádam nebude ten náš". A veru bol. Vyzeral horšie ako ten autobus, v ktorom sa viezli naši vicemajstri sveta v hokeji, až na to, že my sme mali k dispozícii aj strechu. Nehovoriac o tom, ako si šofér dvakrát pred odchodom obišiel bystrickú autobusku z neznámych príčin.

Už nielen myšlienkami, ale aj fyzicky sme v Bratislave :)

Zavolal som preto Veronike Pizano a poprosil ju, či by po nám mohla prísť a odviesť nás k hotelu. Samozrejme bola veľmi milá a tak nás autom hodila pred hotel Sheraton. Celý unavený z cesty, no napriek tomu treba ísť ešte na recepciu. Zobrať kartu, niečo podpísať a ide sa zložiť na izbu. V tom sme otvorili dvere našej izby a žasli sme nad miniluxusom, ktorý sa nám zjavil pred očami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O päť minút generálka a ja ešte nie som pripravený

Z hotela sme sa vydali na Heineken Tower Stage, aby som si mohol preskúšať môj talk a spoznať sálu, v ktorej budem už zajtra stáť na pódiu. Nastal však malý problém: na pódiu ešte prebiehali nejaké práce, preto som skúšať musel bez mikrofónu. Nevadí. Celý môj príbeh a myšlienky o ktoré som sa chcel podeliť, som mal pripravené na 20 minút, nevediac o tom, že priestor na pódiu budem mať len 10 minút. Musel som niektoré veci skrátiť, iné vyhodiť.

Leonard Mlodinow
Leonard Mlodinow 

Sobota - DEŇ D

Hlavne na nič nezabudnúť! Poznámky mám, zuby sú umyté tiež, vypnúť zvuky na mobile a ešte ozaj, vizitky! Prvá nervozita prišla, naštastie ma aj skoro opustila. Vstupujeme do budovy, v ktorej sa dnes uskutoční najväčšia konferencia svojho druhu, dokonca so zahraničnými rečníkmi. Teším sa ako malé dieťa k starkej. Registrácia sa začína a hneď spoznávam niekoľko známych tvári. Však veď kde by nebol Matej Ftáčnik. :)) Ako som sa obzeral, videl som ešte jedného človeka, bol ním Michal Truban. Nesmierne ma potešilo, že som sa s ním mohol konečne na živo stretnúť. Treba už ísť do sály, začína sa prvý blok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Beatbox švábov - 90°

Prví rečníci vystúpili na pódiu a v Heineken Tower Stage zavládla neopísateľná atmosféra. Myšlienky, ktoré prúdili všade na okolo bolo badateľne cítiť. V tomto bloku ma zaujal Rado Semančík, ktorý mal pripravenú parádnu prezentáciu o centralizácii internetu a o internetových bláznoch. Na rad prišlo TED video, v ktorom chlapík Greg Gage prezentuje beatbox švábov (odporúčam vygúgliť ;). Samozrejme očakávania splnil aj Gever Tulley, inovátor zážitkového vzdelávania, ktorého talk by som dal povinne pozrieť všetkým profesorom.

Zmenil sa mi pohľad o 180°

Predstavil sa totiž človek menom Peter Káčer. Narodil sa s diagnózou DMO, rozpráva veľmi ťažko, jeho pohybové schopnosti sú taktiež minimálne. Na pódiu však svojim príbehom zmenil pohľad na všetkých, ktorí to v živote nemali ľahké a ktorých odsudzovali za to, za čo nemôžu. Na záver sa spýtal publika: ,,Kebyže teraz prídem za vami, dali by ste mi šancu?" Ľudia s publika hovoria silné ,,ÁNO!" . Zimomriavky na tele, standing ovation a veľký potlesk v Heineken Tower Stage patrí Peťovi!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. blok otvorili hudobníci na skle, svojim jedinečným vystúpením - 270°

Opäť ma premáha nervozita a obavy, či dokážem vystúpiť na pódium pred 400 ľudmi. Prichádza ku mne zvukár a dáva mi mikrofón. Je rozhodnuté - idem. Otáčam sa k publiku a začína plynúť mojich desať minút. Pomaly nervozita upadá. Začínam hovoriť môj príbeh, ktorý sa začal v 13-tich rokoch, keď som sa stal redaktorom. Chytil som sa šance a zapájal som sa i naďalej do rôznych aktivít a projektov. Nie každý to však má také jednoduché. Mladých ľudí čaká mnoho problémov, ktoré musia prekonať, aby dokázali spraviť to, čo naozaj chcú. Snažím sa teda hovoriť o problémoch ako sú neskúsenosť, malá podpora, žiadne CV a nakoniec aj vek. Vek je pre mňa len formalitou, ktorá brzdí mladých ľudí. Dúfam teda, že po mojom talku dajú ľudia mladým ľudom šancu a nebudú ich súdiť podľa veku. Dokázal som to! Aj keď nie úplne podľa mojich predstáv, ale verím, že som odovzdal message. Nebolo jednoduché hovoriť pred takým veľkým publikom a som si vedomý, že niektoré myšlienky som nedotiahol do konca, ale to je pre mňa iba ďalším dôvodom, prečo sa zlepšovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po 3. bloku je opäť prestávka. Prišla za mnou sympatická baba menom Paťa. Hneď na mňa vychŕlila niekoľko viet o tom ako podobne sa cíti, keď chce niečo spraviť a každý sa pozerá len na jej vek. Aj dostať sa na TEDx cez agentúru pre ňu bolo ťažké - uprednostňujú totiž študentov VŠ. Dostáva sa mi feedback a som nesmierne rád, že to čo som povedal, niekto pochopil a získal motiváciu ako robiť veci ďalej ...

Na záver eventu ma oslovili dve milé redaktorky Hospodárskych novín s návrhom o rozhovor, ktorý som samozrejme prijal. Otázky, ktoré som dostal, ma už dávno tak neprekvapili ako teraz. Je zaujímavé stáť na druhej strane a pozerať sa na novinára predo mnou. Výborne sme sa porozprávali a ku koncu ma dokonca pozvali na ekurziu do redakcie, čo ma veľmi milo potešilo.

Dva dni v Bratislave, jeden deň na TEDx bol pre mňa miestom inšpirácii, nových kontaktov, ale predovšetkým zdrojom nových skúseností. Som veľmi vďační organizátorom, rečníkom, divákom, ale aj priateľom. Jeden deň stačil na to, aby som sa v mojom myslení otočil o 359°.

Na záver už len jeden citát:

,,Nie ste na konci tohto dobrodružstva, ste na začiatku. Že vás to prevalcovalo, je len prvý krok. " Liz Coleman

Jaroslav Dodok

Jaroslav Dodok

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý študent ktorého zaujíma dianie vo svete a v regióne. Zoznam autorových rubrík:  Politika - názoryMédia, mediálny bordelŠport ako ho vnímam jaPríroda, svet vôkolSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu